Terugblik op 2018 en voornemens voor 2019

KevinNieuwsLeave a Comment

Op 5 januari 2019 blaas ik met Buro Kontent alweer 2 kaarsjes uit. Hoog tijd dus om stil te staan bij een fantastisch jaar, waarbij ik half januari de stap zette om volledig zelfstandig te worden. 

Een greep uit de mooie projecten:

  • De Limburger

Nadat het bericht kwam dat TV Limburg op zwart ging, stelde ik mezelf de vraag of ik meer richting media of online wilde gaan. Ik koos uiteindelijk voor online, maar toen de vraag kwam of ik De Limburger wilde ondersteunen met online werkzaamheden, lag mijn antwoord al klaar. Trots ben ik o.a. op de lancering van het ‘Meer uit jouw regio‘-project. Dat is precies waar Content Marketing voor staat; hoe krijg je de meest relevante berichten bij de juiste doelgroep.

  • Gehlen Zonwering

Het zal je niet verbazen dat de site van Gehlen dit jaar meer bezoekers trok dan vorig jaar. De hete zomer zorgde voor 80% meer organisch verkeer dan het jaar ervoor. Het blijft belangrijk om te monitoren hoe je kanalen het doen. Daarom voer ik maandelijkse statistieken uit voor al mijn klanten, om open en transparant te tonen wat er op de site gebeurd. Net voor Kerstmis heb ik samen met Van der Aa Media de nieuwe site LIVE gezet. Hiervoor ben ik begonnen met een concept-design, heb ik nagedacht over een nieuwe url-structuur, tips gegeven voor het schrijven van webteksten en gezorgd voor meer beelden en functionaliteiten. Het was een mooi kerstcadeau.

  • Keijbeck Opleidingen

Voor Keijbeck begon het jaar juist met een nieuwe site. Een zeer groot project met meer dan 220 pagina’s. Nu één jaar later hebben alle kanalen bijgedragen aan een gigantische stijging in paginaweergaven. Een gedeelte van de stijging had te maken met de feestmaand november. Het 30-jarig jubileum werd groot uitgepakt met gratis proeflessen, een open dag, unieke dagdeals etc. Een project waarbij ik zowel op offline gebied als op online gebied groot heb uitgepakt. De crossmediale campagne heeft uiteindelijk gezorgd voor een fantastische maand. Lees de hele aanpak hier terug.

  • Chapeau Magazine

Het bedrijf waar ik al de langste connectie met heb, is zonder twijfel Chapeau Magazine. Ook voor die site zijn er dit jaar grote aanpassingen geweest. Allen met als doel om het gebruikersgemak te vergroten. Verder blijft het doel om te groeien met de nieuwsbrief en op alle social media kanalen. Het zijn grote kanalen die hebben gezorgd voor een groei op de site. Voor een redelijk niche markt in Limburg NL/BE is een aantal van 350.000 unieke gebruikers op de site erg veel!

  • KPE Groep

Vanuit KPE Groep in Maastricht kwam de vraag om meer uit (online) marketing te halen. KPE verzorgt bouw- en vastgoedopleidingen en het HTI in Amsterdam verzorgt toptechnische deeltijd-opleidingen. In de afgelopen maanden hebben we samen nagedacht over een frequente nieuwsbrievenstructuur. Daarnaast hebben meerdere betaalde en onbetaalde campagnes gelopen via LinkedIn, Facebook & Google Ads. Momenteel zijn we bezig met vormen van een nieuwe site om ook daar een slag te slaan en te kunnen tonen dat je in die branche bij KPE moet zijn voor informatie & opleidingen.

  • Aquaja

De vlogs van Kastelein Alois in Susteren zorgde ervoor dat Aquaja me contacteerde voor het maken van een bedrijfsvideo. Met een klein idee ging ik het gesprek in en was het doel om het bedrijfsproces te begrijpen. Hierop volgde een concreet draaiboek en het feit dat ik beelden ging maken met mijn mobiel was geen probleem. Voor mij was het best een uitdaging, maar die heb ik met beide handen gegrepen. Nieuwe apparatuur werd aangeschaft en uiteindelijk was Aquaja en ik heel blij met het resultaat

Naast deze grote projecten zijn er ook tal van kleinere projecten geweest waar ik met passie en plezier aan heb gewerkt. 

Wat gaat 2019 brengen?

Voor mezelf heb ik enkele goede voornemens:

  • Actiever bloggen over de veranderingen in (online) marketing en (social) media.
  • Verzenden van eigen gemaakte nieuwsbrieven. (je kunt je al inschrijven)
  • Mensen offline en online bij elkaar brengen.
  • Opstarten van ‘kev-inhakers’.
  • Bedrijven bewuster maken van het begrip content marketing.
  • Zorgen voor meer humor op alle tijdlijnen.

Fijne jaarwisseling!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *