LinkedIn Marketing

Het meest zakelijke platform is LinkedIn. Met ruim 4,4 miljoen Nederlandse gebruikers staat het in de top-5 platformen. Dagelijks gebruiken 500.000 personen de app of de site en daarmee wordt gelijk de potentie van het kanaal aangehaald. LinkedIn wordt veelal gebruikt om op persoonlijk vlak en op bedrijfsniveau updates te plaatsen. Ook hierin zijn er weer verschillende doelen:

  • Informeren (delen van nieuws, onderzoeken en actualiteiten in jouw branche)
  • Overtuigen (schrijven van blogs over relevante thema’s)
  • Activeren (berichten die naar een site verwijzen waar iets gekocht of aangevraagd kan worden)
  • Amuseren (in mindere mate. Het platform is niet bedoeld voor het plaatsen van grappige filmpjes en anekdotes in je privésfeer)

Voor bedrijven is het een manier om te laten zien waar je allemaal mee bezig bent. Denk aan het delen van mooie projecten, het uitstralen van je missie en visie, veranderingen in het beleid of personeel, het delen van vacatures en natuurlijk het delen van interessante informatie in jouw branche of sector.

Het opbouwen van een grote achterban is lastig en niet vanzelfsprekend. De aanwezigheid op LinkedIn is echter wel gewenst, want het kan zo maar zijn dat iemand naar een soort gelijk bedrijf op zoek is en iets kan bieden. Daarnaast is het ideaal voor het plaatsen van vacatures en zijn ook hier legio mogelijkheden om op te adverteren. De CPM (Cost per mile) ligt echter wel een stuk hoger dan bv. op Facebook, omdat de gebruikers op LinkedIn als waardevoller worden gezien.

Ben je geïnteresseerd in de mogelijkheden van LinkedIn en benieuwd wat jouw bedrijf op het platform kan betekenen? Neem dan even contact met me op.